Veterinärbesök!

Idag var det dagen D, vi har vart hos veterinären kl 10 idag...
fick fara från jobbet.
Morre, Ludde's kompis skulle åxå dit samtidigt så jag hämtade upp henne.
Ludde var först innanför dörrarna... det var LÄSKIGT, som de har blivit efter ett annat besök där.
När sen Morre kom in blev de lite roligare. Då skulle man ju busa... vilket han/dom inte fick då!
Vi blev inropade å efter vi pratat lite så tyckte hon att han skulle sederas (sova).
Spruta fick han, tog ett litet tag innan han somna, sen kollade hon i halsen på han, även jag fick titta, och det var kul, fick verkligen se hur det såg ut, vilket inte såg ut som de skulle, rött å lite svullet... Tonsillerna å i gomspalten.
Sen kom en annan tjej å rengjorde öronen ordentligt... sen kom vet tillbaka å tittade ner i öronen.
I mikroskopet så visade det sej att han har lite lite svamp i öronen, men mest smuts...

Med oss fick vi en flaska öronrens, och ett recept på penicillin och örondroppar.
Så tävlingen lär ju skita sej för våran del....
Men strunt i det, huvudsaken han börjar äta igen å blir frisk....
Här kommer en bild på herr trötter...

image137

Kommentarer
Postat av: Morre-Bus

Hej Puddingen,Matte säger att snart kan vi leka ihop igen.Mitt sår måste bara läka fäördigt men på 2-3 veckor kanske om allt läker som det ska så kan vi nog busa ihop igen *längtar efter dig*Kändes väldigt stöttande att ha dig med på sjukhuset en stund igår Puss på nosen.Vi ses nog snart igen Många Morretjut i örat //Morre

Postat av: Veronica och Gaija

Piiiilååååt! Bästaste Ludden! Men du! När du blir frisk och jag inte löper... Då ska vi allt busa! Och när snön kommer då ska vi dra släden! Snart är min mamma klar med min släde. Då kan vi fara ut på Pitholmsheden med varm choklad och bulla. Mumsigt! Ialla fall med bullan. =O)

2007-10-29 @ 23:18:23
URL: http://gaijasblog.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback