Träningstävling Lkl.1

Jepp då har våran debut kommit..
Kursen jag gått i vår (Tävlingslydnad) har nu gått ner i graven.
Idag hade vi som avslutning en träningstävling.

Var inte direkt nervös, visste på ett ungefär hur de skulle gå.

Här kommer poängen:

Platsliggande: 0 (Ställde sej och satte sej sedan)
Tandvisning: 10
Linförighet: 8, Sent sättande, Nosar
Platsläggande: 7, Sent Läggande
Inkallande: 9, Avslut (för lång sväng)
Ställande: 8, Avslut
Apportering: 8, Tveksam (Griper och håller fast, men böjer ner huvudet som om han skulle släppa den, men håller kvar den)
Hopp över hinder: 8, Avslut
Helhetsintryck: 7

Slutpoäng: 138 & ett 3:e pris.

Nöjd? nja, inte riktigt, om han klarat platsliggningen hade jag varit nöjd. =)

Vad säger man nu då? Träna, träna, träna - Tävlingsvärlden, here we come =)

Träning, Träning, Träning!

Ja de e det som står på schemat...
måste ta mej i kragen å fara en cykelsväng åxå.

Träningen går faktiskt framåt.. tack vare min kursledare Caroline och min kära vän Veronica ("Doris").
Ludde blir allt duktigare. Men har några finslipningar kvar för Lydnads ettan..

Har blivit konsulent för tupperware. Dock har jag ej haft min första visning ännu, men, den kommer.
Känner ni för en demo, hör av er! =) Inget köptvång...

hmm, annars så e jag ledig idag, så även igår.. vilket är hääärligt =)

Säsongens 2:a BAD! Bildupdate!

Här kommer bilderna :)

Platsliggning
Vi tränar Platsliggning, gick sisådär. men men... lyckades fånga han på bil iallafall :)

Plask 1
Plask Plask, här är belöning för mödan! Hämta boll i vattnet!

Plask 2
Geggigt på stranden, but, Who really cares about that???

Plask 3
Närbild... Fiiiiin =)

Plask 4
Och sist men inte minst, Titta nögonen så lyckliga dom e =)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jepp... idag for vi till Nolia å tränade lite...
Gick hyfsat bra... tog nåt kort åsså belöningen för att han ville träna blev...... BAD!
Hehe... vilken badanka alltså! Han bangar inte när de gäller bad..  =)
Tog några bilder på en blöt Ludde åxå, lägger in dom sen.. har inte tid nu..

//Sosso & Ludde.