Tävlingslydnadskurs!

Ja, då har vi varit på två kursdagar....
Framsteg har nog redan märkts, hihi....  =)
Igår var Ludde så himla duktig, Vi gick slalom, och han gick fot väldigt energiskt, arbetsvilligt och glatt,
hela vägen, och kontakt hade han också, visserligen hade vi ju leksak framme, men ändå!
Och sen till Platsliggningen, ännu ett stort kors på himlen!! den verkar sitta.
2 platsliggningar, och han ligger pall.... nu sist så sprang "softis" tiken upp och gick till sin matte med raska steg. Jag hann knappt vara med att de hände, men vem låg kvar? jodå, Ludde.
3 minuter hade vi som målgång. Sen var platsliggningen över.

Vi har även tränat lite på snabba vändningar som helt om och halt.
Och även lite på läggande under gång!

Läggandet är och var en liten katastrof... seegast i världen typ. Så de fortsätter vi och nöter på!
Även allt annat ska också nötas på!

Det var lite om läget!
Nästa kurs: Måndag v. 19.

//Sosso & Ludde.

R.I.P Leo!

Ville sända en liten hälsning till min vän Leo, som tyvärr har fått ge sitt liv till Hundhimlen!
Tack för den tid jag fick känna dej å busa med dej...
Vila nu i frid, tänker på dig, hoppas att du har det bra!
KRAM
/Ludde (m. Familj =))

Leo 2Leo
R.I.P!

Våren Har kommit för att STANNA!

Nu e de riktigt riktigt vår.... å April väder..... snöoväder inatt å stråååålande sol under hela dagen...

Vi har tagit hem Jeepen från sitt vinter ide... men den står nu i garaget å väntar på lite omtanke å kärlek inför besiktning om drygt en månad! sen bär de iväg...  Då ska vi alla 3 ut å åka... =)

Vad händer mera nuförtiden då...? jo, I Fredags (Långfredag) var vi på utställning....
har ju förresten några bilder därifrån...

Blixten
Vi kan börja med att presentera min nya vän. Blixten.
En Samojedkille som blivit 4 mån.
Det gick inge vidare för honom pga att dom hittade ej bägge testiklarna, men i övrigt var allt bra! =)

Jag ? Tayzon
BIR å HP, bara vänta in Gruppfinal!
Skulle fått en konkurent i hans Klass, men den dök aldrig upp.

V?ntan
En evig väntan, Jag (Ludde) å Tayzon.


Gruppfinal
Gruppfinalen kolla in så stiligt han står, ändå kolla inte ens domarn åt vårat håll!
*GRRRR* S*tans J*vla domarh*vete. =)


Sen i tisdags (10:e) skulle vi börja kurs... Tävlingslydnad,
Men Caroline var sjuk, så vi börjar på Tisdag (17:e) istället!

Annars får jag följa me på Mammas jobb å sitta i bilen... *härligt*
Så tränar vi lite då mamma kommer ut på hennes rast =)


Det var nog allt för nu... kommer med mera sen.....

Puss å Hej, Leverpastej *hihiihihihihiihihii* =)

//Ludde,
å Sosso (Min mamma, som måste skriva åt mej när det inte går så bra för mej).