Tävlingsresultat!

I Söndags var vi på klubben heeela dagen lång...
Vi har premiärtävlat i Lkl 1, i detta pissväder. Den första snön föll igårkväll som snabbt började regna bort, blev uppehåll då och då, men för de mesta regnade det.
Ute på klubben var även Marianne som för övrigt var Tävlingsledare samt "Doris" med dom små puppisarna. Sååå gulligt =) fladdervalpar =)...

Hur gick tävlingen då...
Jaa, jag anade odåd redan när vi kom dit och började träna å värma upp lite.. =/ Lilla mannen Ludde hade nämligen inte vaknat!! Han ville inte busa/leka, hängde inte med i momenten...
Gjorde allt i min makt för att få upp han, Men icke... fick jag upp han varade de i typ 2 sek.

Sen var de ju dags för platsliggningen, Han nosade kraftigt när vi ställt oss på plats.. försökte få han att sluta, men icke!!! Lämnade han.... Men hann bara lämna han så satt han upp! Jäkla byracka =D *hehe* sen la han sej ner igen och tittade kraftigt mot grannen. Försökte få hans uppmärksamhet, men de varade inte länge de heller. *suck* Han var sen väldigt nära att gå iväg åxå, men ändrade sej som tur var. Grannen knatade sakta iväg till sin husse, å då blev de lite lugnare.
2 minuter över. Och det momentet slut.

Sen under hela alla andra moment så försökte han fly hela tiden från planen. För precis strax före vi skulle in, skjuter dom på skjutbanan ngn km bort... men det hördes väldigt tydligt så jag vet inte riktigt vart dom höll hus.
Nåväl, denna tävling går till historien, som jag ska försöka glömma så fort jag bara kan...


Här kommer resultaten:

Platsliggande: 5 sitter
Tandvisning: 9,5
Linförighet: 6 Sen sätt, vid sväng, ojämn pos.
Platsläggande: 0 Står
Inkallande: 6 Tempo, Avslut
Stående: 7 ngt sen
Apportering: 5 Dk Kraftigt
Hopp över hinder: 7,5 Dk avslut
Helhetsintryck: 7,5


Summa sumarum... 115 poäng å ett tredjepris... *suck*

Tack å hej, leverpastej!


Kommentarer
Postat av: Veronica och Gaija

Faktiskt... Faktisktså gjorde ni en jättebra debut!

Han höll ihop under hela tävlingen! Det är faktiskt inte alla hundar som gör det. Du kom inte ens sist! =O)

Nu vet du vad du ska träna på och nästa gång så kommer det att gå ännu bättre! Ni är ju duktiga!

Postat av: Eva-Lena och gänget

Hej på er länge sen jag skrev nån kommentar i bloggen ,fast jag egentligen bara ville tacka för en trevlig skogstur idag,det var jätteroligt,Först nu har mina hundar lugnat ner sig hyfsat *phu* Dom hade nog kunnat springa 2 timmar till utan problem :) Fan vilka dårar dom är mina tjejer *S*Var Ludde nå hungrig när han kom hem då? Mina var helt utsvultna som att de aldrig sett mat förr *skratt*

2007-10-18 @ 21:33:15
URL: http://quickmorre.dinstudio.se/news_1.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback